maandag 7 januari 2008

HOLLAND POPFESTIVAL(Kralingen 1970) deel1


Vrijdagmorgen 26 juni 1970 besloten collega Willem W.en ikzelf om af te reizen naar Rotterdam waar nederlands grootste popfestival aller tijden plaats zou vinden.Dit zeer tegen de zin van mijn toenmalige baas(AKF),maar dat was een probleem voor later.Ook was er nog een
vervoersprobleem, maar Willems zus had de oplossing:een klein brommertje!
Van de reis naar Rotterdam kan ik me nog weinig herinneren maar zo,n 100 km achterop zo,n brommertje kan niet erg comfortabel geweest zijn.Ik weet ook niet of we entree betaalt hebben,wat ik wel weet dat we erg onder de indruk waren van de enorme mensenmassa


Toch wisten we ons een plaats vlak voor het podium te bemachtigen,het programma voor de vrijdag zag er als volgt uit:
Jefferson Airplane - Santana - The Flock - Canned Heat - Hot Tuna - Quintessence - East of Eden
Canned Heat,Santana en The Flock kan ik me nog wel herinneren,van de rest niets meer,
vreemd ,want The Airplane was toen wel mijn favoriete band.

CANNED HEAT in het Kralingse Bos met een mooi indruk van het publiek.
Helaas ook een van de laatste concerten met Al Wilson die korte tijd later overleed.


Tot zover de vrijdag van het Holland Pop Festival,binnenkort meer.

Geen opmerkingen: